۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۸۶۲
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

به وعده های توخالی دشمن اعتماد نکنیم | اروپا دنبال وقت کشی است

به وعده های توخالی دشمن اعتماد نکنیم | اروپا دنبال وقت کشی است
حجت الاسلام خرسند با بیان این که اروپا به دنبال وقت کشی است، گفت: نباید عده ای در کشور منتظر باشند تا نسیمی از سوی اروپا بوزد تا مشکلات کشور حل شود.

حجت الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که طرفداران مذاکره با آمریکا به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: این افراد یا مزدور و یا مرعوب آمریکا هستند؛ مزدوران برای این کار اجیر شده و نقش نفوذی دشمن را ایفا می کنند، اما عده دیگر از ابهت ظاهری دشمن می هراسند.

وی با بیان آیه شریفه «وَ لَنْ تَرْضی عَنْکَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصاري حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» اظهار داشت: امروز باید بدانیم که خواسته های آمریکا حد یقف ندارد که بگوییم اگر خواسته هایشان را تأمین کنیم راضی شده و دست از تحریم بر می دارند، بلکه هر چه عقب نشینی کنیم آن ها بیشتر پیشروی خواهند کرد.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به این که شعار مذاکره سر دادن با اصل وطن دوستی در تعارض است، خاطرنشان کرد: در جریان برجام مشاهده کردیم که تیم مذاکره کننده در برابر خواسته های دشمن کوتاه آمدند و در زمینه هسته ای خسارات فراوانی متحمل شدیم، اما آمریکا به همان مقدار بسنده نکرد و برجام را زیر پا گذاشت و امروز هم مسأله موشکی را مطرح می کند؛ حال اگر برد موشکی خود را کاهش دهیم، باز هم بحث های دیگری را مطرح خواهد کرد، زیرا درگیری نظام جمهوری اسلامی با آمریکا بر سر مسائل مبنایی است.

امام جمعه کازرون با تأکید بر این که آمریکا به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نیست، ابراز کرد: آمریکا در هر کجای عالم که معاهده ای را امضا کرده است، پا روی آن گذاشته و حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند؛ به عنوان مثال ترکیه عضو ناتو و هم پیمان غربی ها است، اما مشاهده می کنیم که آمریکا به هیچکدام از تعهداتش در قبال این کشور پاسخگو نیست، بر این اساس نباید انتظار داشت که با ما رفتار خوبی داشته باشد.

وی با بیان این که «مقاومت» بهترین راهبرد حل مشکلات کشور است، گفت: با دقت در تاریخ انقلاب اسلامی درمی یابیم که هر کجا مقاومت کردیم به پیروزی دست یافتیم، اما هر کجا سیاست مذاکره و گفت وگو را در پیش گرفتیم، خسارت دیدیم؛ راهبرد مقاومت دستاوردهای دفاعی را برای ما به ارمغان آورده و سبب ترس و بیم دشمن شده است.

حجت الاسلام خرسند به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به بیگانگان اشاره و بیان کرد: ما نباید به وعده های توخالی دشمن اعتماد کنیم؛ نباید عده ای در کشور منتظر باشند تا نسیمی از سوی اروپا بوزد و مشکلات کشور را حل کند، زیرا اروپا هم پیمان آمریکا است و در معاهدات و معاملات نمی تواند از کشور ما طرفداری کند، بلکه اروپا تنها به دنبال وقت کشی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که مشکلات اقتصادی نتیجه فراموشی خداوند است، اظهار کرد: برخی در کشور پنداشتند که غربی ها می توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، از این رو خداوند نیز ما را به همان غربی ها واگذار کرد و ما هم نیز شاهد وخیم شدن اوضاع اقتصاد بودیم، بنابراین اگر به ظرفیت های داخلی تکیه کرده و به خداوند توکل کنیم، بدون تردید با عنایات خداوند مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی به موضع گیری اخیر وزیر امور خارجه در برابر آمریکا اشاره و عنوان کرد: ای کاش آقایان 4 سال قبل که آمریکا را کدخدا معرفی می کردند و می گفتند  «آمریکا با یک موشک می تواند سیستم های دفاعی کشور را از کار بیاندازد»، می دانستند  که این کشور نمی تواند به ایران منفعتی برساند و  اجازه نمی دادند این اندازه خسارت ببینیم؛ امروز باید بدانیم که اروپا هم همانند آمریکا عمل می کند و نباید به وعده های توخالی اش اعتماد کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 18

/841/ت302/ق

ارسال نظرات